ללמוד להתאפר בקלות והפתעה

עודכן ב: אוג 22


התחלתי לעבוד כמאפרת, אי שם בשלהי 2006, עבדתי ברשת של חברת איפור גדולה שסניפיה פרוסים בקניונים בכל רחבי הארץ. איפרתי עשרות נשים ונהנתי מכל רגע. במפגש הקצר איתן, הייתי צריכה להתאים להן מוצרים שמתאימים להן מבחינת הגוון, לסוג העור וכמובן לאורח החיים שלהן.

מה זה אומר תשאלו? הכוונה שלכל אחת יש את הזמן שהיא מקציבה לטובת שיגרת האיפור והטיפוח. לדוגמה אחת מקציבה לכך 5-7 דקות ואחרת יכולה להקציב 40-60 דקות וכמובן כל מה שבאמצע. כל אחת עם השיגרה שלה, עם הזמן הפנוי שלה ועם ההעדפות שלה.

במפגש הקצר שהיה לי איתן בחנות, זו השאלה הראשונה שתמיד שאלתי, "כמה זמן באמת אתן מוכנות להקדיש לאיפור והטיפוח ביום יום שלכן?" ולפי התשובות להביא להן מוצרים שימלאו כמובן את יעודם אבל גם את הצורך בעמידה בזמנים. הרי אין טעם למכור למישהי מיליון מוצרים, אבל בפועל היא תשתמש רק ב 2-3. מבחינתי זה שרות רע. זה חוסר טעם, חוסר מקצועיות ובעיקר ביזבוז. לא ראיתי את זה בעין יפה כשקולגות שלי עשו זאת ועדיין עושים באותן החנויות כדי לקבל יותר אחוזים. כמו כל נותן/ת שרות, חייבים להבין שהלקוח הוא העיקר, ואם תרצו שלקוחות יחזרו אליכם, תתנו להם בדיוק את מה שהם צריכים, פלוס אקטרה תשומת לב לפרטים.

מפה לשם, שנה וחצי בתפקיד הבנתי שאני לומדת המון מהנשים הללו ובעיקר מקשיבה להמון דרישות, בקשות ורצונות. הבקשה שחזרה על עצמה שוב ושוב היא לדעת כיצד להשתמש נכון במוצר שהיא קונה. לא מספיק לשכנע את הלקוחה לרכוש מוצר אחרי שמאפרת מקצועית הניחה אותו בממוחיות עליה, החוכמה היא לתת לה להתנסות, להרגיש, לטעות ושוב לנסות ולהצליח להשתמש במוצר בצורה האופטימלית.

מהר מאוד הבנתי שזו החוזקה שלי, ההדרכה. נשים היו יוצאות מהחנות מרוצות עד הגג ולא רק בגלל הרכישה המוצלחת, אלא בגלל שידעו שהן יוצאות עם המון ידע, טיפים וטכניקות, איך ומה לעשות עם המוצרים שרכשו.

ביקשתי לעבור למערך ההדרכה בחברה ואחרי כמה פגישות, מבחני ידע ומבחנים מעשיים, התקבלתי.

לא הייתה מאושרת ממני, נסעתי בכל רחבי הארץ ונפגשתי עם מאפרות צעירות, לימדתי אותן לשים לב לפרטים, לשאול את השאלות הנכונות ובעיקר להיות קשובות ללקוחות שלהן. להבין את הצרכים שלהן ולהתאים להן ר